- Gratis t-shirt vanaf € 150,-
- Gratis Parkeren
- Gratis verzending vanaf 75,-
- 100-dagen retourbeleid
- Wereldwijde verzending
Krijg een gratis Sickboards T-Shirt als je voor meer dan 150 euro bestelt.
We hebben onze eigen parkeerplaats voor de deur
U krijgt gratis verzending naar de Benelux en Duitsland wanneer u voor meer dan 75 euro bestelt.
U kunt uw ongebruikte product binnen 100 dagen retourneren (zie ons beleid).
Wereldwijde verzending, gratis voor bestellingen van meer dan €300 (Azië €600)
RipTide Speed Lube - Wet Weather
Krijg een gratis Sickboards T-Shirt als je voor meer dan 150 euro bestelt.
We hebben onze eigen parkeerplaats voor de deur
U krijgt gratis verzending naar de Benelux en Duitsland wanneer u voor meer dan 75 euro bestelt.
U kunt uw ongebruikte product binnen 100 dagen retourneren (zie ons beleid).
Wereldwijde verzending, gratis voor bestellingen van meer dan €300 (Azië €600)
het ontwikkelen van een bearing lube voor skateboards stond al een paar jaar op onze agenda, omdat we nog nooit helemaal tevreden waren met de beschikbare smeeroliën. toen we serieus werden en begonnen met het opsommen van de kwaliteiten/prestaties die we misten, wisten we dat we de langeafstandsspecialisten van ons team als onze primaire testcrew - andrew andras, kyle yan en harrison tucker - moesten laten testen. de belangrijkste reden hiervoor was hun vermogen om snel te herkennen en te kwantificeren wat werkt en wat niet werkt om de lagerwrijving te verminderen, omdat ze letterlijk duizenden kilometers skaten doorstaan, waarbij hun lichaam de voortstuwing levert, niet de zwaartekracht. bij langeafstandstrainingen wordt de efficiëntie van een smeermiddel snel duidelijk en is het een enorme factor bij het handhaven van de snelheid, het besparen van energie en het vergroten van de afgelegde afstand. in races kan het voordeel meer dan genoeg zijn om een overwinning te behalen - wat alle drie onze crewleden keer op keer hebben bewezen! aanvullende tests werden uitgevoerd in zeer natte omstandigheden waar de wet formule zeer goed is gebleken in het afstoten van vocht. de downhill specialisten van ons team hebben ook bevestigd dat de rolsnelheid is toegenomen en dat er minder onderhoud nodig is met zowel de dry als wet formula's.
wat betreft de wetenschap achter de formuleringen, gingen we naar het beste wat we weten als het gaat om smering: mobil. we hebben hun wetenschappers ondervraagd, talloze onderzoekspapers bestudeerd en meer msds'en gelezen dan men zich kan voorstellen! na uitgebreide compoundingproeven hebben we de exacte combinatie van componenten die we zochten samengesteld, wat resulteerde in de twee formuleringen - één voor natte omstandigheden en één voor droge. ze zijn onderling uitwisselbaar in die zin dat ze kunnen worden gebruikt voor zowel nat als droog weer met vrijwel geen nadelen, maar ze blinken uit in hun specifieke omgeving. ze kunnen beide worden gebruikt in extreme omstandigheden, warm of koud, omdat ze specifiek zijn geformuleerd met een zeer hoge viscositeitsindex. dit betekent dat de temperatuur weinig invloed heeft op het gemak waarmee het product stroomt - u kunt ons smeermiddel daadwerkelijk in de vriezer bewaren en het zal nog steeds op dezelfde manier stromen als bij kamertemperatuur! naast de verschillende soorten olie in het mengsel en de verhouding van elk in de natte en droge formules, hebben we een submicron droog smeermiddel toegevoegd dat een veel lagere wrijvingscoëfficiënt (cof) heeft dan teflon. hierdoor kunnen de lagers langer op piekefficiëntie blijven.
als uw lagers nieuw zijn of zonder enige korrel draaien, kun je gewoon toe te voegen riptide nat of droog, afhankelijk van de omstandigheden die u verwacht. als uw lagers vuil zijn, raden we aan om zowel de binnen- als buitenschilden te verwijderen, zodat u de lagers in kerosine kunt laten weken om ze schoon te maken. (gebruik daarbij rubber-, vinyl- of latexhandschoenen en blijf uit de buurt van elke ontstekingsbron of open vuur!) houd het midden van het lager en draai de buitenste race in beide richtingen terwijl ze ondergedompeld zijn in de kerosine. trek dan elke lager afzonderlijk uit de kerosine en laat het leeglopen op een papieren handdoekje. het is het beste om de overtollige kerosine met perslucht uit te blazen, maar als je geen compressor hebt, of een luchtkanon dat je gebruikt voor je toetsenbord, gebruik dan de papieren handdoek om te absorberen wat je met de hand uit de lager spint. zorg er ook voor dat u de schilden na de lagers in de kerosine reinigt (het zal ze niet beschadigen zoals aceton). omdat de schilden normaal gesproken vuiler zijn dan de lagers en als ze niet worden gereinigd, kunnen ze dat vuil gemakkelijk overbrengen op uw nieuw gereinigde lagers. zodra de lagers en de schilden schoon en droog zijn, moet het buitenschild opnieuw worden gemonteerd en dient riptide speedcream aan de lagers toegevoegd te worden. zorg ervoor dat u de fles goed schudt voor gebruik om een gelijkmatige verdeling van het smeermiddel te garanderen, en draai de lagers dan in beide richtingen om ze goed te coaten voor maximale prestaties. installeer het binnenste schild als je wilt, zet je wielen weer in elkaar en ga skaten!
Questions (0)
No customer questions for the moment.